Vilken vecka!

Året fortsätter att vara kasst...i början av veckan fick vi reda på vilka som skulle bli omplacerade från våran kanal och vart de hamnar. Chefen trodde väl att han gjorde sig själv en tjänst när han beslöt sig för att totalspränga skiftlag 4...fem personer därifrån skulle vara tvungna att lämna kanalen för nån annan kanal på fabriken av totalt sju stycken som skulle bli omplacerade. Varför!? Hur motiverar han det? Det kan han inte, för han är för feg helt enkelt!!! Och resterande personer i skiftlaget blev utplacerade på andra skiftlag förutom två...han sprängde hela skiftlaget!!! Och det som är mest irriterande är att han inte fattar att detta kommer bita honom i svansen, för han var inte så populär innan och nu lär han verkligen inte vara omtyckt!!!

Sen nästa dag kom nästa dom...de nya skiftlagen. Han splittade alla som gillar att jobba tillsammans, alla "jobb-par", delade mitt skiftlag i två delar och jag hamnade självklart inte med min Maja =( =( =( men på nått vis så kände jag det på mig innan. Fast det gör ju inte saken bättre...usch, vad tråkigt det kommer bli sen i de nya skiftlagen. Men jag får väl försöka att ha roligt ändå, som en slags hämnd på chefen.

Det som sticker mest i allas ögon är att chefen knappt rörde sitt favvolag, nämligen skiftlag 1!!! Man har alltid vetat att han favoriserar dem, men det har mer varit inofficiellt snack...så nu är det ett faktum då och hans svar på det är att han "tyckte synd om dem eftersom de har haft en del bråk, samarbetssvårigheter mm i det skiftlaget samt en massa nya personer"....sicken jäkla bullshit!!!! Vi har alla haft våra dispyter i skiftlagen och i mitt skiftlag har det slutat och kommit in nya personer flera gånger också, men vi har klarat oss ändå. Kanske vore det bästa att splittra alla i lag 1, för de kanske inte borde vara tillsammans eftersom de inte kan komma överens som arbetskamrater...eller? Nä, istället så splittrar han det skiftlaget som har den bästa sammanhållningen och har haft minst bråk, som vi vet uttåt sett i alla fall...är det bara för att han ser dem som ett för stort hot mot hans "bossande" på kanalen, eller?

Man kan tycka att det tar slut där...men nej, han tog inte hänsyn till folks privat- och familjeliv, så Maja hamnade i fel skiftlag...nämligen samma som sin man, fast inte på samma fabrik då, och detta skapar stora problem med barnen och dagis...hade det skadat om chefen hade frågat runt lite innan om någon hade några personliga skäl till att hamna i ett specifikt skiftlag? Det tycker inte jag, men det verkar som att han alltid vill ta den svåra vägen och även denna gången gjorde han det.
Så under den andra halvan av veckan har vi alla kämpat, diskuterat lösningar på problem mm och Maja ringde chefen och pratade med honom om inte hon och jag kunde byta skiftlag. Först hade vi tänkt att Pierre eller Stefan kunde byta från lag 2 till 4 eftersom de ville det. Men det skulle chefen aldrig gå med på eftersom han har bestämt sig för att alla skiftlagen ska ha minst två stycken tjejer som kan hålla varandra i handen...hallå eller! Vi är väl alla vuxna och jag tycker inte att man skall se skillnad på kön, utan mer på vilken kompentens man har. Men så töntigt är det, så därför bytte jag och Maja istället...men även då var det inte helt problemfritt, då jag har ombudsroller som försvinner från lag 2 då...Vad är det som säger att jag vill ha kvar dem efter det här då??? Har han överhuvudtaget tänkt dem tankarna eller? Tror inte det...

Så nu är det som det är...idag var det sista dagen för gamla skiftlag 4 och det måste känts konstigt. Jag jobbar bara fyra dagar till med mitt skiftlag och det känns konstigt!!! Jag blir ledsen bara jag tänker på det =( Men det nya skiftlag 4 är inte dåligt heller. Jag jobbar hellre med lag 4, än med lag 1 eller 3!!!

Lite onödig info:

- 4 arbetsdagar kvar med gamla lag 2 (nästa vecka)
- 4 dagar påskledigt
- 5 april börjar en ny nattvecka med nya lag 4, vilket gör att vid nästa ledigvecka så har jag jobbat fem veckor i sträck, om man bortser från helgledigt
- plusstid i april; en natt till, lördag 8 timmar och söndag 12 timmar

Men en positiv sak har hänt denna veckan! IF metall och Arbetsgivarna har träffat ett nytt avtal som ger en löneökning på 3,2 procent på 22 månader...och det känns skönt, för jag ville inte gå ut i strejk. Man förlorar för mycket i inkomst under strejkperioden. Men jag har aldrig varit med om strejk så lite kul hade det nog ändå varit.

Dags att sitta i soffan och bara slappa efter denna jobbiga vecka...bye bye


Kommentarer
Postat av: Maja

Tack Carro för att du offrade dig för mig.Kram Maja

2010-03-28 @ 14:03:51
Postat av: Carro

Vad gör man inte för sina vänner =) Kommer bli så tråkigt sen, by my self i skiftlag 4 =( kramiz

2010-03-29 @ 23:29:48
URL: http://liveteftertjugoforetrettio.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0