Tråkig måndag med tråkigt väder

Jaha, vad ska man göra idag då? Har en massa saker som jag kan eller måste göra, men jag har ingen lust till något av dem. Städa...nej. Handla...kanske senare. Gå ut och gå...funderar på det. Hämta mitt paket...kanske också senare.

Hade tänkt åka in till stan idag och äntligen hämta Depeche Mode biljetterna och shoppa lite...men jag orkade inte. Var jättetrött imorse. Så jag åt frukost och slappade medans J satte upp U2-tavlan ovanför datorn...hoppas inte den ramlar ner på nya skärmen bara...då blir det inte roligt =(

Fint va!? Förutom att lampan speglar sig i tavlan...amatörfotograf vet du.

Och igår ska vi inte prata om! Har varit ledig i två dagar men jag känner mig inte utvilad alls. I lördags var det upp vid en halv nio och tjoa hemma, innan jag åkte iväg till mamma och pappa. Syrran och jag bakade morotskaka med lite misslyckad topping på...men själva kakan var god. Spelade kort, rastade hundar, åt mm..sånt som man gör när man hälsar på hos päronen =)

Åkte hem innan det hann blir mörkt, för jag skulle åka över skogen mot Älvängen och hämta upp J hos hans föräldrar. Det är ingen fara att köra över skogen i mörker, men det jobbiga är den biten efter Älvängen mot Nödinge...för där håller de på med vägarbete på E45 och det finns inga lampor tända på kvällen, så man ser så jäkla dåligt hur man skall köra och det går ju absolut inte köra med helljus för det kommer bilar hela tiden.

Och så igår var det upp vid nio, äta frukost och göra sig iordning för att åka mot Kungsbacka. Vi skulle åka till Freeport i Kungsbacka och sedan tillbaka till Kållereds köpcentrum. J köpte nästan en hel ny höstgarderob på Freeport...kul för han...medans jag inte hittade nåt =( Det var inte meningen att jag skulle slösa pengar helt enkelt. Men på Ikea köpte vi lite saker och en ram på Gallerix, där U2-planschen nu sitter i. Roligt att komma ut och köra lite, där man inte brukar köra =)

Så när vi kom hem var det mycket monterande och fixande i lägenheten...skönt med lite mer ordning runt omkring en. Men nu har vi konstaterat att vi inte kan köpa något mer, för det får typ inte plats något mer i lägenheten och absolut inget mer i förrådet (det är bokstavligt talat proppfullt).

Träningen denna veckan (36) ser ut så här:

Måndag:
  Powerwalk 1,5 h

Tisdag:   Gymmet

Onsdag:  Powerwalk 1,5 h

Torsdag: Vilodag; kurs och scrapping på kvällen

Fredag:   Powerwalk 1,5 h

Lördag:   Marknad i Filipstad

Söndag:  Vilodag; kommer hem sent från Värmland

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0