Det var en bra Eurovision 2009

Tittade på Eurovison igår och jag blev förvånad över hur många bra låtar som var med i år. Visst, det gick ju helt åt pipan för Sverige men det var väntat. Låten går att digga till men är inte så jättebra tycker jag.

Tråkigt att Norge vann..inte för att låten var dålig för det var den inte...men för att jag tyckte Tyskland (Kiss Kiss Bang Bang) eller Armenien (Inga och Anush) skulle vinna. Men Estland, Albanien, Azerbajdzjan, Island, Finland och Grekland var ganska bra också. Dessa låtar kommer jag att digga i min ipod i sommar =) =) =)

Somnade under röstningen för det var så tråkigt att Norge fick så stort försprång. Det var liksom klart redan vid 180-200 poäng att han kommer vinna. Tråkigt! Jag tyckte inte att det var någon idé att fortsätta titta, så jag slumrade till på soffan. Nästa år kommer jag skippa röstningen, det går ju lika bra att läsa om vem som vann i tidningen nästa dag.

Idag har jag varit på kalas och det var sådär. Maten och efterrätten var goda och alla är snälla, men jag får ångest på sådana släktkalas...typ att jag hatar mig själv, mitt liv osv. Och alla andra tjattrar som hönor och jag får ingen syl i vädret. Jag ville bara fly därifrån, det blev SÅÅÅ jobbigt och nu är min kväll förstörd. Deppig sitter jag vid datorn och med huvudvärk. Nåja, jag skall inte klaga så mycket, för vi var bara där i typ tre timmar och nu är det avklarat.

Denna veckans träning:

Måndag: Vilodag

Tisdag:   Powerwalk (60 min, 1 varv)

Onsdag:  Powerwalk (2,5 timmar, 3 varv)

Torsdag: Powerwalk (1h 35 min, 2 varv)

Fredag:   Gymmet (x-dag)

Lördag:   Vilodag; hundvakt

Söndag:  Powerwalk (2 timmar, 2.5 varv)

Nöjd med min träning denna veckan också. Fast jag hade en vilodag för mycket och eftersom jag har varit så trött efter jobbet varje dag denna vecka, så har jag också varit sugen på något sött varje dag. Inte bra, men vad gör man?

Har funderat lite och jag tror att jag måste lägga om min kost om jag skall nå bikiniformen innan Greklandsresan. Jag äter ganska bra förutom att jag äter lite för mycket sötsaker, bröd och nästan inga grönsaker. Men jag äter yoghurt med osötad musli, grovare bröd (dock med socker i), frukt, ganska bra mat till middag/lunch osv.
Jag funderar på att testa GI, för jag tror att jag äter för mycket kolhydrater som sätter sig på magen och det är jättesvårt att få bort. Borde skära ner på bröd, pasta och ris...men det är ju så gott!

Nu får jag väl gå ifrån datorn och umgås lite med J...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0