Ny vecka, nya krafter

Jaha, så här dålig var min träning denna veckan. Fast det var ju tre gånger mer träning än förra veckan =) man får tänka lite positivt också, för vi har alla våra bra och dåliga veckor.

Måndag: Vilodag; var hos frissan

Tisdag: Powerwalk 50 min i Frölunda (smygstart på veckan)

Onsdag: Powerwalk 1h med arbetskompisen Jalle uppe i Ruddalen

Torsdag: Kom inte upp ur sängen =(

Fredag: Vilodag; ska tvätta och de kommer med soffan =)

Lördag: Powerwalk  1h & 45 min uppe i Ruddalen

Söndag: Orkade verkligen inte

Vad har hänt sen jag skrev sist...tja, inte mycket. Storstädade lägenheten igår, drack lite vin och tittade på melodifestivalen...mysigt!

Gick en runda uppe i Ruddalen igår, nästan två timmar. Men det är inte lika roligt att gå där som det är i Skatås och när jag känner att vägen jag går inte är rolig så är det svårt att motivera sig att ta i ordentligt. Fast det gick ganska bra igår, kom ut i ett bostadsområde och gick sedan en stund åt "Älvsborgsbrons" hållet, vände sen och gick tillbaka till Ruddalen. Men nästa vecka ska jag nog försöka åka några gånger efter jobbet upp till Skatås o gå där istället...för det är mycket roligare och jag kan vägarna bättre.

Fick min soffa i fredags också, så nu kan jag sitta o titta på tv igen eller bara sitta i soffan med datorn i knät...som jag gör nu =) måste ringa comhem o fixa min tv-box bara, så jag kan få några fler kanaler. Har typ bara sex kanaler att titta på just nu...hahaha...lite trist.



Whats up then? Jo, på tisdag är det dags för det stora fackmötet om läget på företaget...spännande, men även oroande...ingen vet vad som händer. Troligtsvis blir det varsel, som företaget i så fall tillkännager dagen efter, men det finns några förslag som kanske, kanske företaget godtar...men chansen är inte så stor, tyvärr =( det är verkligen jobbigt att inte veta och man går runt och målar upp en del olika scenarion om vad som kan komma att hända...men ingen vet ju, så allt är bara spekulationer...men många är nog oroade. Förutom en del som har vart på företaget i evigheter och känner sig säkra...lucky them then.

Vi andra som hänger lite löst, beroende på vad företaget beslutar sig för att göra, vi måste hålla humöret uppe och samla alla våra krafter till tisdagen...det är då det gäller!

Stay Positive!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0